The Unsung Villain (cartes)

Athalle

Butin : 2576/2576 - Secret : 4/4

Fiche de la Fm

Objectifs :
1) Meet the jeweller and sell the gem. (->1)
2) That thug mustn’t realise you survived the explosion unharmed. Make him pay for his mistake. Follow him and find out who sent him. Don’t harm him or alert him to your presence. Don’t steal from him either, otherwise he won’t continue his journey.
3) So it was Lord Ramsford who sent him. Break into his mansion. You won’t be able to go in the same way as your attacker, so find another way in. (->4)
4) An architect happens to live nearby. Break into his house and see if you can find a map of Ramsford’s mansion. (Optional) (->3)
5) Ramsford must really want that gem if he’s prepared to hire thugs to get it. Steal it back. (->32)
6) It won’t be long before word gets out about the stolen gem, and then it’ll be harder to sell. You’ll need some good old fashioned money to get by on. Either steal back your payment for the gem, or get 1000 in loot. (Normal)
6) It won’t be long before word gets out about the stolen gem, and then it’ll be harder to sell. You’ll need some good old fashioned money to get by on. Either steal back your payment for the gem, or get 1400 in loot. (Hard)
6) It won’t be long before word gets out about the stolen gem, and then it’ll be harder to sell. You’ll need some good old fashioned money to get by on. Either steal back your payment for the gem, or get 1800 in loot. (Expert)
7) Well done. You’ve stolen the loot and your original payment. (->28)
8) If it becomes known that the jeweller is dead, people might blame you. Find some proof that it was Ramsford who arranged it. (Expert ) (->30)
9) Don’t kill anyone who is unarmed. You’re a thief, not a murderer. (Hard)
9) Don’t kill anyone. You’re a thief, not a murderer. (Expert)
10) When you’ve finished, open the town gate and leave. (->33)

Cinématique (objectif 1 annulé, ajout d’objectifs) puis suivre le meurtrier
1) Équipement divers
2) Journal, Architect’s Key, levier sous l’une des tables ouvre un passage derrière l’étagère au nord. Avant d’y aller, descendre dans les égouts par l’une des entrées de la ville
3) Parchemin, dans la boîte à outils, "a very useful map" (objectif 4)
4) Ouvrir la trappe au plafond pour accéder à la pièce. Une bourse au sol (15-0-0=15). Retour à 2) et prendre le passage cette fois (objectif 3)

33) Utiliser une flèche à corde pour aller au-dessus de l’arche. Une pièce au nord avec un gros levier à actionner pour ouvrir la grille de la ville et y aller pour terminer la mission.


5) Pile pièces argent, bourse (127-0-0=127)
6) Équipement divers
7) 3 piles pièces cuivre (142-0-0=142)
8) Chandelier, gros vase or (292-0-0=292)
9) Gobelet bleu sur la cheminée (292-0-15=307)
10) Gobelet or sur la cheminée (317-0-15=332). Actionner le levier à droite de la porte nord (Secret 1/4) = ouverture d’un passage à l’Est, dans le couloir au nord de cette pièce
11) Bouteille, gobelet or (342-0-65=407)
12) Papier froissé, gros vase bleu sur la cheminée (342-0-165=507)
13) Utiliser une flèche à eau sur le premier trophée du mur ouest (Secret 2/4) = Chapel Key derrière le trophée
14) Marteau or au sol à gauche du lit (417-0-165=582)
15) 2 chandeliers (517-0-165=682)
16) Petit vase bleu. Dans la bibliothèque, un livre s’actionne et déplace le tableau (Secret 3/4) = gemme et gobelet bleu (517-100-230=847)
17) Petit vase bleu (517-100-280=897)
18) 2 chandeliers (617-100-280=997)
19) Gobelet or (6422-100-280=1022)
20) Dans la bibliothèque, un livre s’actionne (Secret 4/4) = ouverture d’un passage dans le couloir au sud
21) 2 gros vases or, bague (942-100-280=1322)
22) Petit vase vert sur la cheminée (942-100-330=1372), papier froissé dans celle-ci
23) 2 chandeliers (1042-100-330=1472)
24) 2 chandeliers (1142-100-330=1572)
25) Lettre, bourse et gros vase bleu (1242-100-430=1772)
26) 3 bouteilles (1242-100-580=1922)
27) Ramford’s House Key sur l’homme, parchemin
28) Parchemin, 2 chandeliers (1342-100-580=2022), bourse (= A lot of Loot) (objectif 7)
29) Bouteille, chandelier (1392-100-630=2122)
30) Lord Ramford’s Diary (objectif 8), 2 petits vases verts et 2 bleus, gros vase bleu (1392-100-930=2422), Chest Key dans le coffre
31) 2 chandeliers (1492-100-930=2522)
32) 2 piles pièces argent, pile pièces or, pile pièces cuivre (1546-100-930=2576), dans le coffre Valuable Gem dans le coffre (objectif 5)

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